Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Teamname: Rubik's Bots

Über das Team:

Aufgabe: Lernender Roboter

Ahojte, sme tím Rubik’s bots a chceme vám predstaviť svoje nedokončené riešenie na úlohu Učiaci sa robot.

Konštrukcia robota:

Náš robot má tieto senzory: jeden colour senzor nasmerovaný pod kolesá, ďalší colour senzor nasmerovaný dopredu a ultrazvukový senzor na sledovanie prekážok.

Program:

V programe sa najprv spustí fáza učenia, v ktorej robot čaká na príkaz od druhej kocky, príkaz vykoná a potom daný príkaz priradí k aktuálnej situácii do arrayu s názvom data.

Vo fáze učenia robot sníma farbu predného senzoru len vtedy, keď ultrazvukový senzor vidí menej ako 8 cm.

Ďalšia fáza, fáza vykonávania, pozostáva s nasledovných krokov: robot sa najprv pozrie aká je situácia, ďalej skontroluje akú má k danej situácii priradenú akciu a vykoná ju.

Nevieme prečo, ale náš robot keď sa vo fáze učenia naučí príkaz doľava, vykoná doľava, ale neskôr vo fáze vykonávania ho vykoná doprava.

Robotovi sme plánovali spraviť nejakú dráhu s farebnými „terčíkmi“ a farebným papierom na zemi.

 

Fotografien:

Videos:

Programme:

Bewertung:

1. Páči sa mi, že video je komentované. Je pravda, že robot si nezapamätal správny smer otočenia.

2. Máte to skoro dobre, škoda že sa vám nepodarilo dotiahnuť ťo celkom do konca. Ale presne takto nejako to malo byť.

3. Tak, možno sa vám nepodarilo doladiť učenie robota do konca, ale to sa ani učiteľom vždy nepodarí naučiť žiakov všetko. ;)
Ale tak ste si aspoň poriadne odskúšali timer, ktorý sme presunuli na galeria.robotika.sk. Prajem vám pekné leto a snáď sa zapojíte aj o rok :)

4. Toto bola veľmi náročná úloha, ale chválim, že ste si dali tú prácu natočiť video o tom, pokiaľ ste to dotiahli. Možno sa k tomu ešte neskôr vrátite - výhoda je, že na túto úlohu stačí jednoduchý robot, ktorý sa ľahko a rýchlo dá poskladať, takže sa dá hocikedy k tejto úlohe vrátiť a skúsiť to naprogramovať. Najlepšie celkom od začiatku.