Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Bern964

About the team: Sme žiaci 6. a 7. ročníka ZŠ vo Vranove nad Topľou a spolu pracujeme v Amavet klube 964.

Assignment: Fire brigade

Naše údaje:

Názov tímu:

ZŠ Bernolákova - Amavet 964

Členovia tímu:

Martin Šotík, Roderik Prieložný, Tomáš Poperník, Marek Dobranský, Slavomír Glod, Alexej Venceľ, Matej Kopko, Nikolas Hudák

Kategória:

"zajace"

Ročník:

6. ročník ZŠ

Škola:

ZŠ Bernolákova a Amavet klub 964, Vranov nad Topľou (Bern964)

Zadanie/Úloha

1/1

 

 Základné údaje o robotovi:

Procesor:

LEGO Mindstorms EV3 - LEGO EV3 (ARM9)

Senzory:

1x EV3 senzor farby, 1 x EV3 senzor na vzdialenosť, 1x EV3 tlačidlo

Motory:

Lego Mindstorms EV3 - 3x veľký motor

Napájanie:

Lego Mindstorms EV3 batérie

Programovací jazyk:

Lego Mindstorms EV3 EDU - EV3 blokové programovanie

Iné:

Kryt na zameranie najsilnejšieho svetla

 

Popis robota:

Naše hasičské auto je zostrojené na mobilnej základni aby sa mohlo pohybovať. Základ na hasenie a vyhľadávanie ohňa je hasiaca rampa, kde je umiestnený senzor na svetlo, nádrž na vodu.  Hasiaca rampa je ovládaná samostatným motorom. Motorom je zabezpečené pohyb hasiacej rampy - vyliatie vody na sviečku. Na lepšie zameranie ohňa sme použili tienenie senzora pomocou papierovej trubky.

Prepáčte, mali sme problém otestovať hasiča hasením pomocou vody. Preto sme zvolili alternatívu mobilom a zahasenie „dusením“ ohňa. 

 

Algoritmus programu

  1. Spustenie hasičského auta pomocou Štart tlačidla
  2. Úprava rampy do zvislej polohy (pohyb k Lego kocke), tak aby senzor videl pred seba
  3. Hasičské auto sa pohne dopredu - pohne sa o určitú vzdialenosť
  4. Potom zastane a začne sa otáčať a hľadať oheň – nastavenie senzora farby na Compare (porovnaj) -> Ambient Light Intensity (Intenzita okolitého svetla)
  5. Ak nájde miesto s najväčšou intenzitou, tak predpokladá, že ide o oheň.
  6. Začne sa približovať na vopred predpísanú vzdialenosť 17cm. Dôvodom je, že rameno na vyliatie vody potrebuje takú vzdialenosť.
  7. Hasičské auto po zahasení sviečky ustúpi a vydá signál o zahasení.

Nevýhody riešenia: Nemáme tepelný senzor a tak môže dochádzať k chybnému vyhodnoteniu plameňa. Teda robot si môže myslieť, že je to oheň ale ono to môže byť aj silne svetlo (skúšali sme na mobiloch)

V prílohe prikladáme aj fotka robota s popisom.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Pekná konštrukcia a veľmi oceňujem svetelný senzor na vyhľadanie zdroja požiaru. Aj s tou rúrkou, ktorou ste obmedzili zorné pole ste spravili dobre. Konštrukciu máte aj celkom pekne zdokumentovanú. Chýba mi tam už len tá voda, ale aj tak ste si s úlohou veľmi dobre poradili.

2. Za úlohu hasič zajac získavate 2,9b. Páči sa mi, že ste popísali fotku robota kde sa čo nachádza a veľmi pekne vo videu vysvetlený robota a postup.

3. Pekne ste vysvetlili, ako robot pracuje. Skvele ste to nacvičili. Možno je trochu nebezpečné dusiť oheň plastom, lebo sa môže vznietiť. Lepšie by bolo niečím kovovým.
Samotné uhasenie vodou nebolo úplne dotiahnuté do konca.

4. Paráda, molodci! Veľká škoda, že voda nebola použitá, skoro som sa zlakol, že sa ten kelimok chytí od plameňa sviečky a začnú z neho uletovať atómy Antimónu do okolia :-o, ale vykompenzovali ste to vynikajúcou prezentáciou, ktorá prekonala všetky naše očakávania! i kvalitným popisom riešenia. Ďakujeme a veľa zdaru naďalej!

Assignment: Compotes

Naše údaje:

Názov tímu:

ZŠ Bernolákova - Amavet 964

Členovia tímu:

Martin Šotík, Roderik Prieložný, Tomáš Poperník, Marek Dobranský, Slavomír Glod, Alexej Venceľ, Matej Kopko

Nikolas Hudák

Kategória:

"zajace"

Ročník:

6. ročník ZŠ

Škola:

ZŠ Bernolákova a Amavet klub 964, Vranov nad Topľou

Zadanie/Úloha

1/2

 

 Základné údaje o robotovi:

Procesor:

LEGO Mindstorms EV3 - LEGO EV3 (ARM9)

Senzory:

 ---

Motory:

Lego Mindstorms EV3 - 3x veľký motor
Lego Mindstorms EV3 - 3x malý motor

Napájanie:

Lego Mindstorms EV3 batérie

Programovací jazyk:

Lego Mindstorms EV3 EDU - EV3 blokové programovanie

Iné:

Chápadlo na nadvihnutie vrchnáka

 

Popis robota:

Vytvorili sme zariadenie na otváranie kompótových fliaš. Zariadenie je samostatne stojace. Z dôvodu stability sme vytvorili väčšiu pracovnú plochu, ktorú nám svojou váhou pomáha pritláčať aj EV3 kocka. Na lepšiu stabilitu sme použili dva veľké motory a k tomu aj gumené kolesá. Zabránia posunu a otáčaniu fľaše.

Základné časti otvárača konzerv sú:

  • Riadiaca kocka EV3 s programom
  • Pracovná plocha na umiestnenie fľaše na kompót
  • Dva veľké motory na udržiavania stability fľaše (bez napájania)
  • Jeden veľký motor na otáčanie vrchnáka fľaše
  • Jeden malý motor s chápadlom na zodvihnutie vrchnáka (ukončené je gumovými príchytkami aby vrchnák nepadal)

Činnosť a postup pri otváraní vrchnáka:

  1. Zasunieme fľašu do stojana.
  2. Spustíme program (je možné doplniť o tlačidlo).
  3. Začne sa otáčať motor s gumeným kolesom a otáča vrchnákom (čas sme odhadli)
  4. Rameno s chápadlo sa otvorí a spustí.
  5. Potom sa chápadlo uzavrie a s gumenými príchytkami na konci uchopí vrchnák.
  6. Chápadlo sa nadvihne a potom už len dobrú chuť

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Video sa síce nedalo prehrať inak ako na YouTube, ale inak je úloha pekne vyriešená, robot robí všetko čo má. Zaujímalo by ma, či ste skúsili ako najviac môžete vrchnák zatiahnuť, aby sa dal pohár ešte otvoriť.

2. Za úlohu kompót zajac získavate 3b. Veĺmi pekné riešenie, páči sa mi vami natočené video.

3. Dobre premyslená konštrukcia. Pekne ste si rozdelili úlohy v rozprávaní.
Vynikajúce, že ste natočili aj viacero pokusov. Super.

4. Chlapci, ak budete takíto profesionáli, ako ste pod vedením pána učiteľa, aj v živote naďalej a produkovať aj ďalej výstupy na takejto úrovni, tak sa o Slovensko nemusíme obávať. Gratulujem Vám k hodnotnému výsledku! Zariadenie funguje ako má a zavárací pohár spoľahlivo otvára. Otváračka je naozaj super. :-)