Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: =false²

About the team: Sme študenti IV.O Gymnázia na ulici Ľudovíta Štúra.

Assignment: A Game

Kalkulátor

            Riešenie úlohy sme splnili hravo, so zábavou, a myslíme si že pomerne unikátne. Náš stroj je tento-krát zameraný skôr na softvér ako na hardvér.

            Náš robot sa skladá iba z jednej časti, ktorá sa skladá z jednej platne, na ktorú je pripevnená riadiaca jednotka , jeden motor, jedno tlačítko a rúčky. Tlačítko slúži na potvrdenie možnosti, zvolenou otáčaním motora, a tak spustí hru na riadiacej jednotke.

            Najprv sa zvolí počet hráčov, ktorí to hrajú, a to sa robí tak, že sa otáča kolesom, ktoré je pripevnené o motor. Potom riadiaca jednotka zistí, že sa otočilo motorom, a tým pripočíta, alebo odčíta od čísla hráčov, čo sa potom ukazuje aj na obrazovke. Ďalej sa vyberá počet príkladov, a to rovnakým spôsobom, ako sa vyberal počet hráčov. Potom stroj dá dve čísla v rozmedzí jedna až deväť, ktoré má od seba hráč buď odčítať, alebo ich spočítať. Potom hráč otáča kolesom, aby nastavil správne číslo. Keď hráč otáča koleso v smere hodinových ručičiek tak sa číslo zväčšuje, a začnú sa objavovať dieliky z ľavého horného rohu. Ale keď hráč otáča kolesom, proti smeru hodinových ručičiek, tak sa zadané číslo zmenšuje, a keď ide do mínusu, tak sa začnú dieliky objavovať od pravého dolného rohu. Následne hráč potvrdí svoj výber stlačením tlačítka, a stroj zistí či to spravil správne alebo nesprávne. Toto sa opakuje aby sa splnil počet príkladov, pre všetkých hráčov. Nakoniec stroj vyhlási výsledok a výhercu, ktorého zistil na základe, počtu správnych odpovedí a času riešenia.

            Túto úlohu sme nenašli ťažkú z hľadiska hardvéru, ale softvér nám dal trošku problémov, ale ani z ďaleko toľko, koľko nám dalo vymyslieť niečo aspoň trošku originálne. Tešíme sa na naše ďalšie stretnutie, pri odovzdaní ďalšieho zadania.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Pekná hra, ktorá by sa dala využiť aj v škole, možno by takáto matematika decká bavila... Trocha sa mi nepozdáva zadávanie výsledkov cez štvorčeky, tie by sa mi skorej hodili na zobrazovanie stavu, ale je to vaša hra, super.

2. Málo sa deje v skutočnom svete, väčšina deja prebieha na displeji. Hra je pekná, lebo je určená na učenie matematiky. Síce pre menšie deti, ale aj tak je užitočná a rozšíriteľná o náročnejšie úlohy. Myšlienka hry sa mi páči. Pekný popis aj fotky.

3. Zostrojili ste peknú a užitočnú učebnú pomôcku, funguje dobre, dali ste si prácu s programom, musíme Vás pochváliť.
Dobrá správa je, že sa v Pythone dá programovať už aj vo verzii 3, len to treba zapnúť v nastaveniach.
Trochu ste sa ale netrafili vzhľadom na požiadavky zadania, využívate iba senzory (aj motor len v role otáčkového senzora), takže Váš projekt je skôr programátorský projekt - robota využívate len ako takú externú konzolu k počítaču, ale inak sa v reálnom svete nič nedeje. Veľa zdaru naďalej.

4. Je super, že to má zameranie na vzdelanie a nie len na zábavu. Skvele.
Nezvažovali ste rôzne senzory, aby ste mohli mať viacero vstupov? Napríklad jeden fyzicky prvok pre zadávanie počtu hráčov a jeden pre zadávanie príkladov?
Ako najvýznamnejšiu slabinu vašej práce vidím, že ste podľa zadania nepoužili rôzne senzory a že ide prevažne o softvérovú hru.
Nenapísali ste, že či ste tigre alebo zajace. Ale predpokladám, že zajace.