Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Rubik's Bots

About the team:

Assignment: A Game

Dobrý deň, my sme tím Rubik´s Bots a chceme vám predstaviť naše riešenie na úlohu Hra. Keď som rozmýšľal, akú hru by som mohol spraviť, tak ma napadlo, že by som mohol spraviť tri hry a že by bol nejaký tournament a vyhral by ten, ktorý by mal vyhratých najviac hier. Ale nakoniec som to takto nespravil.
Napadlo ma, že by som spravil dve rôzne hry, ale na rôznych povrchoch. A to je moje finálne riešenie.

Hra číslo 1. Naháňačka. Na začiatku si každý hráč vyberie kolesá (máš tri druhy kolies, ale v jednej hre nemôžeš mať dvakrát rovnaké kolesá). Sú tri kolá, v každom kole je iný povrch. Naháňa sa v celej miestnosti. Hráč ktorý naháňa má 2:30 minúty na to, aby chytil toho druhého hráča. Hráči si zahrajú hip hap kameň, a ten kto prehrá, musí naháňať.


Hra číslo 2 Sumo. Hráči si zvolia jeden z troch druhov kolies (tiež nemôžu mať dvakrát jeden typ kolies za jednu hru) . Úlohou je vytlačiť  druhého hráča z mapy. Ak sa robot prevráti, prehral.

Roboti sú úplne klasickí, iba dva motory a kolesá. Ovládače sú z dvoch medium motorov a to je vlastne všetko.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Výborné preteky.

2. Skvelé nápady na hry, ktoré by sa mohli stať samostatnou disciplínou pre robotov, kde by každý prišiel so svojím vlastným robotom.
Ale zároveň neexistuje žiadna kontrola z počítača nad hrou, preto sú pravidlá založené na dôvere.

3. Je to zábavné, ďakujem. :-)) Video je výborné - ušiel tam ten koniec a 2x sumo-hra č. 2, ale to sú drobnosti, nad ktoré sa môžeme povzniesť.
Návod v stud.io ste trochu nedotiahli - jednak je dobre dielikom priradiť farbu a jednak ste v jednom kroku toho nechali naraz priveľa. Ale áno, keď sa to má spraviť poriadne, je to trochu piplačka. Z hľadiska zadania sa Vám nepodarilo splniť podmienku "V hre by malo byť možné získať nejaké body, ktoré hra nejakým spôsobom oznámi." a mierny deficit vidím v tvorivosti - predsa len autíčka na diaľkové ovládanie je zo súdka "nadchnem sa pre prvú myšlienku, ktorá mi napadne." Ale celkovo je to super, tešíme sa a gratulujeme.

4. Pozerám, že ste mali kopec zábavy počas hry, čo je skvelé. Teda mali ste rovno dve hry.
Pravidlá ste mali premyslené, aj všetky tri kolá ste super zdokumentovali. Nápad s rôznymi povrchmi bol tiež originálny.
Trochu mi tam ale chýbali informácie ohľadom ovládača, ako fungoval ...
A nenapísali ste, či ste tigre. Ale keďže máte vytvorený aj návod, tak asi áno.

Assignment: Duration of 1 year

Ahojte my sme tím Rubik‘s Bots a predstavujeme vám naše riešenie na úlohu Dĺžka 1 roka.

Náš robot je len kocka na kolieskach s farebným senzorom smerom a smerom nabok. Tým farebným senzorom ktorý smeruje dole sleduje čiaru a tým čo sleduje nabok sleduje „prejavy počasia“.

Na začiatku programu robot sleduje čiaru a zapisuje si farby ktoré vidí bočným senzorom, dokým v zozname nemá zapísané 4 farby. Potom sa spustí niekoľko samostatných vetiev naraz.

V prvej vetve robot len sleduje čiaru.

V druhej vetve robot čaká, kým aktuálne farba nie je rovnaká, ako tá prvá. Ak je, tak spustí jednu s nasledujúcich vetiev.

Ďalšie 4 vetvy sú to isté. V zásade len 4-krát čaká na ďalšiu farbu a ak sú všetky rovnaké ako tie 4 úplne na začiatku, tak všetko ukončí.

Po tom ako jedna z tých 4 vetiev všetko ukončí nasleduje posledná časť programu. V nej robot spočíta, aká je dĺžka roka, odpočíta od toho 4 a o toľko ďalších farieb sa posunie. Tým sa vráti na prvý „prejav počasia“ na ktorom pípne toľkokrát, koľko „prejavov počasia“ je v 1 roku.

Vonkajší biely kruh slúži na to, aby som vedel odhadnúť, kde ukladať predmety.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Výborné riešenie, a páči sa mi aj ako ste ho zdokumentovali na viacerých prípadoch. Program s tým vetvením sa mi zdá trocha nemotorný, asi by sa to dalo vyriešiť aj lepšie cez nejaké premenné, napriek tomu je však zadanie splnené.

2. Výborné riešenie. Algoritmus nie je univerzálny.

3. Vypracovali ste vynikajúce riešenie, funguje to krásne. Klobúk dolu pred takým náročným programom v ikonografickom jazyku EV3! Od zadania ste sa odklonili v dvoch aspektoch: 1) nikde ine je napísané, že sa prvé 4 farby (alebo ľubovoľných K) nemôžu zopakovať v kruhu aj viackrát, 2) nie celkom sme sa pochopili, čo znamená vydá znamenie na rovnakom mieste pri poslednom obehu, ale beriem to ako detail a tiež prípustnú interpretáciu zadania. :-) Gratulujem, je to čistá a obdivuhodná práca!

4. Musím vás pochváliť, ako ste ozaj pekne ukázali rôzne možnosti usporiadania objektov a ako robot pre všetky fungoval .. jedine by ma zaujímalo, či ste skúšali aj nerovnomerne rozmiestniť objekty .. napríklad, v rôznych vzdialenostiach.
Riešenie bolo fajn. Držím palce pri ďalších úlohách.