Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Rajčinky

About the team:

Assignment: A Game

Dobrý deň, 

posielame úlohu: HRA  /zajace/.

My sme vymysleli, že si urobíme súťaž autíčok, preto si každý z nás postavil svoje vlastné autíčko bez motora. Vyhráva ten, kto prejde trasu za čo najkratší čas.

Popis konštrukcie:

ŠTARTOVACIA RAMPA: je zložená z obdĺžnikových dielikov, z ktorých sme postavili rampu do tvaru "U" a prilepili o podlahu. Na rampe sa nachádza aj ultrazvukový senzor. Ten signalizuje kedy auto prešlo štartom. Na štarte je kocka 1.

ODPOČÍTAVAČ ŠTARTU: je zložený ako mlynské koleso, na veľký motor je pripojená palička, na ktorej sú štyri ploché súčiastky. Na ne sme dali nálepky s 1,2,3 a štart. To sa postupne zobrazuje v okienku na stene. Malo sa to odpočítavať pred každým autíčkom, ale nefungovalo nám to.

CIEĽOVÁ RAMPA: je zložená ako cielová stena, kde sú pripojené tlakové senzory. Keď autíčko do nich nabúra znamená to, že je v cieli. Máme ešte jeden rezervný senzor, ktorý sme používali keď auto neprišlo do cieľa, alebo havarovalo a nezatlačilo cielové senzory.

Popis programu:

Používame dve kocky a tie medzi sebou komunikujú sez bluetooth. Keď ultrazvukový senzor vidí autíčko začne počítať čas a keď niektorý z tlakových senzorov zmení hodnotu tak je to koniec a 2.kocka pošle správu 1. kocke, na ktorú čaká. Potom zastaví časomieru a vypíše čas na display a posunie sa na ďalšieho hráča. Toto sa opakuje pre maximálne 5 hráčov - lebo sa viacej nezmestilo na display.

S programom nám pomáhal kamarát z bývalého tímu RDS - Riško, lebo my sme sa ešte všetko neučili.

Ďakujeme za pozornosť

Rajčinky 

 

 

 

 

 

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Super hra, páči sa mi. Škoda však, že 3-2-1-START je len na začiatku, mne by sa páčilo, keby to takto odštartovalo všetkých. HRa by sa dala hrať aj s naklonenou rovinou, že by hráči púšťali autíčka dolu kopcom a podľa konštrukcie by vyhral najrýchlejší (a nie ten, kto autíčko najsilnejšie postrčí). Najprv som myslel, že meranie času sa zastaví po priechode bránou (cieľom) ale aj takto ako to máte vy to je super.

2. Skvelý nápad na preteky. Túto myšlienku by bolo možné doladiť tak, aby sa dráha vytvorila lepiacou páskou a autá by sa ovládali cez bluetooth a aby nemohli prejsť cez hranice dráhy.

3. Vymysleli ste si veselú hru. Je hrateľná, ale nie som si celkom istý nakoľko sedí podmienka zo zadania - "Hrať hru by malo byť nie príliš jednoduché ani príliš zložité." Úsek je totiž pomerne krátky a autíčka, zdá sa, dosahujú prakticky rovnaké časy. No a pravidlá hry sú trochu priveľmi jednoduché - pusti autíčko a to je všetko, preto je táto hra trochu jednoduchá, jednoúčelová a asi by ma rýchlo omrzela. Najmä ma trápi, že čo ste sa pri tom naučili z robotiky, keď ste hlavne stavali autíčka a časomieru Vám spravil Riško. Toho pozdravujeme :-) a jemne pripomíname, čo je napísané na stránke: "Tím má dospelého vedúceho, ktorý za aktivity tímu a nahratý obsah zodpovedá, ale súťažiacim pri riešení úloh nepomáha, čiže neradí deťom nápady na spôsoby riešenia, nezapája sa do tvorby mechanickej konštrukcie ani programu. Prosíme vedúcich tímov, aby zachovali svoju integritu dodržaním tohto pravidla." Nič tým nechceme povedať, iba to pripomíname.

4. Skvelé závody!
Pekne ste to vysvetlili, čo ste robili aj ako váš program funguje. Ozaj super práca.
Snáď ste si hru užili. Autíčka ste mali skvelé!