Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: OZRIT

About the team:

Assignment: Ball maze

Dobrý deň, volám sa Oliver Žirko a mám 10 rokov.

Úloha labyrint bola pre mňa zo všetkých najťažšia, ale aj ma najviac bavila. Myslím si, že som sa na nej veľa naučil.

Konštrukcia bola jasná. Štyri motory v rohoch , ktoré dvíhali labyrint pomocou ozubených hrebeňov.

Najprv som spravil jednoduchý labyrint kde stačilo presúvať guľôčku doprava a doľava a dopredu a dozadu a ľahko došla do cieľa.

Potom mi oco labyrint skomplikoval a pridal miesto, kde musí guľôčka v polovici pohybu odbočiť. Toto miesto som označil lebkou.

Riešenie mi zabralo veľa hodín.

Dráhu , ktorá bola len položená ( na pohyby vľavo vpravo dopredu dozadu to stačilo) som teraz musel pripevniť k motorom aby som mohol aj krížiť dráhu použil som spojky (foto 1)

Veľa mi pomohol môj učiteľ p. Pienčak.

Naučil ma pripraviť si StoryBoard. Robiť si poznámky do kódu. 

Vylepšovať konštrukciu aby bola čo najpevnejšia.

 Nastaviť dorazy pre hrebene a motory. Atd.

Kritické miesto (lebka) som veľmi dlho riešil štýlom : krátky pohyb dopredu - pomaly a rýchli pohyb doprava. Toto riešenie bolo veľmi náhodné- stále som menil hodnoty .

 Potom som pri hre s guľôčkovým labyrintom prišiel na to naprogramovať to tak,  ako keď hrám rukami. Pomalý pohyb dopredu, hneď pomalý pohyb dozadu a hneď rýchly pohyb doprava. Toto riešenie zvládne kritické miesto na 100%.

Úlohu som nedokončil z časových dôvodov.

Guľôčka je extrémne citlivá na náklon- hneď sa rozbehne.

Kód je veľmi dlhý a pri toľko krokoch sa niekde vždy zasekol motor a chyba zmenila smer. Postupne som chyby odstraňoval jemnými úpravami sklonov, len na termín som to nestihol.

Robota som nerozobral a mimo súťaž skúsim program dokončiť a dodatočne pošlem.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Parádne mašina, funguje to pekne. Fantasticky ste to doladili, Teším sa!

2. Škoda, že si neukázal aj to jednoduchšie riešenie, bez lebky, to by ti na splnenie zadania asi aj stačilo. Takto žiaľ nemôžeš dostať plný počet bodov, hoci riešenie je super a od konca už chýba len malý kúsok, veď to najhoršie miesto už máš za sebou.

3. Za úlohu Guľôčkové bludisko získavate 2,5b. Páči sa mi rozsiahly popis riešenia, ale chýba vám tímová fotka.

4. Tak super. Si na dobrej ceste. Som rada, že to chceš dokončiť aj po súťaži. Držím palce. Vyzeralo to nádejne :)
Dúfam, že sa tento rok úlohy páčili a budeš súťažiť aj budúci rok :)

Assignment: Animal Husbandry

Dobrý deň.

Volám sa Oliver Žirko a vymyslel som automatické krmítko pre prasiatka.

Krmítko si samé naberá krmivo a prideluje tomu prasiatku, ktoré príde pred senzor. 

Keď sa krmivo minie (druhé vysypanie- tak si automaticky dosype na pás z násypky)

Keď ktorékoľvek prasa dostane tretiu porciu krmiva, tak mu robot oznámi " vypršal Ti  denný limit "

a toto konkrétne prasiatko už ďalšie krmivo nedostane.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Vidím, že aj v kravíne máte dobré kontakty. Dúfam, že Vás už zakontrahovali na vývoj nového kŕmitka.

2. Uff, nechcel by som aby mi vypršal denný limit. Veľmi pekné riešenie, hoci verím, že prasiatka to naozaj všetko zožerú, inak tam ostane dosť veľký neporiadok. Páči sa mi aj dosypávanie krmiva na pás, to je pekne vymyslené.

3. Za úlohu Živočíšna výroba získavate 2.5b. Chýba vám tímová fotka, ale inak pekné riešenie.

4. Super nápad, pekné prevedenie. Aj dostatok jedla pre prasiatka. Nemám čo vytknúť ... :)
Akurát to, čo som už napísala. Dúfam, že sa ti úlohy páčili a aj o rok sa zapojíš do súťaže.