Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Bern964

About the team: Sme žiaci 6. a 7. ročníka ZŠ vo Vranove nad Topľou a spolu pracujeme v Amavet klube 964.

Assignment: Ball maze

Zadanie: 5

Úloha: Guličkové bludisko

Kategória: Zajace

Kto sme: žiaci 5 a 6 ročníka

 

Základne údaje

Procesor:

LEGO Mindstorms EV3 - LEGO EV3

Senzory:

Lego Mindstorms EV3 – 4x tlačitká

Motory:

Lego Mindstorms EV3 – 4x Medium servo motor

Iné:      4x piest

 

Čo sme vytvorili:    Vytvorili sme robota ktorý je poháňaní motormi ktoré poháňajú piesty a vďaka tomu sa nakláňa plošina.

 

Popis robota: Náš robot slúži na prepravenie guličky z bludiska. Je poháňaný  medium servo motormi ktoré poháňajú piesty ktoré keď sa vysunú tak naklonia plošinu.

A na tej plošine je bludisko. Vďaka tlačidlám vieme ovládať jednotlivé  piesty.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Je to pekná mašinka a gulička naozaj musela zmeniť smer 8-krát. Funguje to. Hoci rýchlosť nie je obrovská, na druhej strane má tento stroj výbornú presnosť. Riešenie je zaujímavé, aj keď robot potrebuje ručnú obsluhu.

2. Konštrukcia s piestami je nápaditá a hoci je trocha pomalšia, je to veľmi elegantné riešenie. Žiaľ, bludisko mal vyriešiť robot samostatne, nie pomocou stláčania senzorov. Najprv som myslel, že riešite úlohu pre Tigre a že stláčanie si zapamätáte. No ale takto, na ručné ovládanie ste zastali kdesi na polceste.

3. Páčilo sa mi, že ste mali v úvode vysvetlenie.
Riešenie síce chvíľu trvalo, kým sa uskutočnili posunutie piestov, ale fungovalo dobre.
Dúfam, že sa vám tento rok páčili úlohy a budete súťažiť aj budúci rok :)

4. Za úlohu Guľôčkové bludisko získavate 3b. Páči sa mi, že ste komentovali riešenie úlohy.

Assignment: Animal Husbandry

Zadanie: 5

Úloha: Živočíšna výroba - kŕmitko

Kategória: Zajace

Kto sme: žiaci 5 a 6 ročníka

 

 Základné údaje o robotovi:

Procesor:

LEGO Mindstorms EV3 - LEGO EV3 (ARM9)

Senzory:

1x EV3 infra senzor , 1 x EV3 infra ovládač, 1x EV3 tlačidlo

Motory:

Lego Mindstorms EV3 - 1x EV3 malý motor

Napájanie:

Lego Mindstorms EV3 batérie

Programovací jazyk:

Lego Mindstorms EV3 EDU - EV3 blokové programovanie

Iné:

Kryt na zameranie najsilnejšieho svetla

 

 

Popis robota:

Náš robot na kŕmenie je zložený z pásu ktorý poháňa malý motor. Na páse sa nachádzajú malé kocky ktoré znázorňujú krmivo pre zvieratá. Náš pás roztočíme pomocou malého motora a potom ako sa roztočí vypadne malá kocka ktorá znázorňuje krmivo pre zvieratá potom. Z pásu spadne súčiastka do kŕmidlá z ktorého zviera zje krmivo.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Kačička je pekná, vidno, že už veľa žrala, keď je taká vypasená. Zdá sa ale, že jej kockatá klietka je jej pritesná a už ju celú vyplnila tak, že od nej dostala aj hranatý tvar. Úbohá kačička. Dúfam, že aspoň to jedlo, čo dostáva, je výživné a chutné, keď už si nemôže ísť von nejaké pohľadať sama.

2. Toto by asi fungovalo aj v skutočnosti a zvieratá by sa naučili celkom rýchlo ako si prísť pre potravu. Pekné riešenie.

3. Tak to som rada, že ste mali zábavu počas natáčania. Verím, že aj počas riešenia.
Pri kŕmení týchto žltých zvieratiek by bolo treba asi viacej zrna, to by ste ich vyhladovali ..
Dúfam, že sa vám tento rok páčili úlohy a budete súťažiť aj budúci rok :)

4. Za úlohu Živočíšna výroba získavate 3b. Páči sa mi vaša kačička s krmítkom.