Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: LEGOLAS

About the team: Krúžok pri škole sv. Vincenta de Paul.

Assignment: Shopping assistant

Úloha sa nám páčila. Náš robot chodí do obchodu rád, a tak vždy keď sme ho poslali sa usmial. A keď už tam išiel, tak zobral aj prázdne nádoby na vrátenie.

Náš robot sa skladá z kocky SPIKE. Má dva motory na hýbanie s veľkými modrými kolesami a opiera sa o bielu guličku. ešte má motor na hýbanie nakladacím ramenom a ešte jeden motor dolu, ktorý sme nakoniec ale nepoužili a ostal len ako záloha, ak by sme potrebovali doplniť ďaľšie rameno. Robot má ešte nakladaciu plochu, z ktorej dokáže vykladať, aj nakladať. Robot má dolu senzor, aby vedel chodiť po čiare a ešte jeden senzor, aby rozoznal farbu regálu. s tým bol trochu problém, lebo bielu, šedú a bledomodrú pri teste rozoznával dobre, ale pri jazdení skoro vždy domotal a išel na zelenú, alebo čiernu. Keď už sme nechápali, čo sa deje, tak sme ho nechali vypisovať akú farbu videl.

Nakoniec sme postavili  bedničku s červenou stranou na vrátenie obalov, zelený stôl na jablká, biely (so žltým pásom) na mlieko a čiernu na chlieb. A ešte červenú značku (stlpik), že už je robot doma. Aby sme ukázali, že náš robot si vie poradiť, urobili sme mu zákrutu aj v obchode. A aby bolo jasné, že vie priniesť, po čo ho pošleme, tak sme ho poslali postupne na tretiu poličku na prvú a na záver na prostrednú. (robotovi na poradí nezáleží. ide podľa farby.)

 

Program fungoval tak, že robot na začiatku čakal na vyslanie do obchodu.  akú farbu sme mu ukázali, z takého stola išiel zobrať náklad. Museli sme pridať premennú, ktorú sme menili. lebo keď prechádzal okolo nejakého stola, aby si to nepomýlil s novou úlohou. preto novú úlohu neprijal, kým nedokončil prvú. Keď sa vrátil domov, tak potom premennú nastavil na pripravený pre novú úlohu. Ak poziadavky prijimal, tak ju nastavil na 1, a ked neprijimal, tak na 0.

Ked robot vyštartoval, tak sa usmieval, vrátil prázdne obaly, potom zmenil ksicht za košík a nakúpil. Potom spravil 3/4 otáčky a priblížil sa ku čiare. trochu sa narovnal a pokračoval podľa čiary. domov až ku červenému stĺpiku.

Tam urobil opäť otočku 3/4 natvrdo, s následným doladením a potom sa trochu vyrovnal na čiaru a ostal čakať na ďaľšie príkazy a na vyloženie a naloženie nákupu a obalov.

Chodil spoľahlivo. A to nie len vľavo/ vpravo, ale aj hore dolu, lebo plachta bola zvlnená.

 https://youtu.be/Vwuyl8dQ6-I

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Pekné riešenie, robot má namontovaný aj svoj nákupný vozík, alebo by sa dalo povedať, že on sám je taký automatizovaný nákupný vozík. Výborne! Je tam všetko, čo tam má byť, ba dokonca aj viac, to je vždy plus! Tešíme sa, že ste sa zahrali aj s úlohou o kyvadle - ako vidno na obrázkoch, ale to bola naozaj náročná úloha, ale super, že ste aspoň skúsili.

2. Za úlohu Pomocník s nákupom získavate 3b. Páči sa mi, akým spôsobom si vyberáte v obchode potraviny :)

3. Musím sa priznať, že ma trochu zaskočila krabica na vrátenie obalov. Lebo najprv sa zdalo, že ide o vracanie plastových a sklenených obalov, čo by bolo rozvážne a ekologické zmýšľanie, hodné pochvaly. Avšak potom som zistila, že vy tam vraciate všetko, čo robot nakúpil, čo mi nedáva zmysel. Mohli ste napríklad zobrať tovar z robota a poslať ho znova pre ďalší tovar. Mám pocit, že ste si len pridali zbytočnú prácu. Je však pravda, že robot sa pohyboval spoľahlivo a dostal si vždy tam, kam mal.

4. Pekná a jednoduchá konštrukcia, výborné predvedenie na videu, spoľahlivé riešenie. Páči sa mi tiež vrátenie obalov a riešenie máte aj pekne opísané.