Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Team name: Bern964

About the team: Sme žiaci 6. a 7. ročníka ZŠ vo Vranove nad Topľou a spolu pracujeme v Amavet klube 964.

Assignment: Climber

Naše údaje:

Názov tímu:  ZŠ Bernolákova - Amavet 964

Autori:  Alex Bobík, Alexej Venceľ, Tomáš Kuruc

Kategória:      "zajace"

Ročník:           6. ročník ZŠ

Škola: ZŠ Bernolákova a Amavet klub 964, Vranov nad Topľou

 

Základné údaje o robotovi:

Stavebnica:     LEGO Mindstorms EV3

Senzory:         ----

Motory:          2 x servomotor veľký

Programovací jazyk:  Lego Mindstorms EV3 EDU - EV3 blokové programovanie

 

O nás a fotografia tímu:

Sme žiaci 6. ročníka. Stretávame sa na kúžku robotiky. Fotku tímu prikladáme medzi fotografie.

 

Popis riešenia:

Pôvodné riešenie nám nedržalo na stole. Urobili sme horolezca, kde sme ako ruky použili tyčky z lego. Aj keď sme skúšali na tyčky pridať rôzny materiál, tak nám váha samotnej programovacej kocky lezca vždy stiahla dole. Nepomohli gumičky a ani šmirgeľ. Hlavne preto, že lezec mal mať ruky hore, tak ako je to na priloženom obrázku k úlohe.

Preto sme si povedali, že použijeme niečo, čo nám túto ťažkú kocku udrží na stole a bude tam dostatočné trenie. Skúsili sme teda pripojiť k motorom kolesá. Najprv malé. Až skúšaním sme sa dopracovali k dvom párom veľkých kolies. Tieto zabezpečili výborné uchytenie robota na hranu stola a robot sa pohyboval po okraji vodorovnej plochy v horizontálnom smere. Teda ruky sme nahradili kolesami a horolezec s nimi vlastne rúčkoval.

Toto fungovalo až dovtedy, kým sme nenarazili na iný typ stola. A to stôl, kde na konci nebola hneď doska ale akýsi previs. Tu už sa robot nakláňal a nebolo mu pomoci. Odpoveď na riešenie nám dal zas priložený obrázok so zadania. K robotovi sme prirobili nohy a ktoré lezec používa pre opieranie sa o stenu. To isté sme urobili aj my a to pomocou lego kociek.

Na doriešenie: teraz ešte riešime ako uroibiť robota, ktorý by išiel aj za roh stola. Ale doposiaľ sa nám to nepodarilo a tak sme riešenie nepriložili. Pridaním senzora a zmenou otáčok sa nepodarilo.

 

Popis programu:

Program je jednoduchý. Je potrebné si ustrážiť rýchlosť. Pri veľmi veľkej rýchlosti sa stáva robot nestabilný.

 

Video prikladáme. Mama jedného z nás nám odporučila použiť špeciálnu hudbu. Snáď sa Vám bude páčiť.

Ďakujeme za úlohu. Bola zábava. Miesto záchranného lana pre horolezca sme používali bundy. Inak by už asi kocka nebola funkčná. Veľa sme sa zas naučili.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Pekný robot, povedal by som, že až lanovka. Nie je to samozrejme rúčkovací robot, ale skôr nejaký zipline :), ale snahu radi oceníme.

2. Za úlohu Lezec získavate 2,6b. Robot sa mal podľa zadania pohybovaťsvojimi rukami, čo ale nie sú kolesá. Inak pekné riešenie.

3. Super. Jednoduchá pekná stavba.

4. ## Robot pekne visí, aj sa plynulo pohybuje, ale predsa len to nie je rúčkovanie, ale len kolieskovanie.

Assignment: Attendance System

Naše údaje:

Názov tímu:  ZŠ Bernolákova - Amavet 964

Autori:  Tomáš, Marek, Slavo a Alexej

Kategória:      "zajace"

Ročník:           6. a 7. ročník ZŠ

Škola: ZŠ Bernolákova a Amavet klub 964, Vranov nad Topľou

 

Základné údaje o robotovi:

Stavebnica:     LEGO Mindstorms EV3

Senzory:         1 x color senzor

Motory:          ----

Iné:                2 x tlačidlo

Programovací jazyk:  Lego Mindstorms EV3 EDU - EV3 blokové programovanie

 

O nás a fotografia tímu:

Sme žiaci 6. a 7. ročníka. Stretávame sa na kúžku robotiky a v klube Amavet kde riešime kopec zaujímavých úloh. Fotku tímu, ktorý mal česť riešiť toto zadanie prikladáme medzi fotografie.

 

Popis riešenia:

Snažili sme sa urobiť dochádzkové hodiny, tak aby boli trochu techno. Tak ako by to bolo pre firmu s Lego kockami. Celé riešenie evidovania dochádzky je postavené na jednom senzore farby a časovačoch. Senzor farby rozlišuje farbu dochádzkovej kartičky. Každý zamestnanec má inú farbu. Programovanie nám dovoľuje využiť 8 časovačov a 8 farebných dochádzkových kartičiek. My sme použili na ukážku 3 dochádzkové kartičky a tak sme to urobili aj v programe. Pre ďalšie kartičky sa program už len skopíruje a zmení sa text a pridajú premenné.

V programe sme použili pre každého zamestananca samostatné premenné. Premenná prac_ ukladá, či zamestnanec prišiel alebo odišiel (má hodnotu 0/1). Premenná cas_ slúži na ukladanie času zamestnanca v práci z časovača. Tento čas sa vypíše každému zamestnancovi pri jeho odchode. Pri príchode sa časovač resetne a spustí sa od začiatku. Pracuje (počíta) až do odchodu, kedy sa jeho hodnota uloží do premennej cas_. Túto hodnotu používame neskôr na výpis.

Potom sme doplnili k našim dochádzkovým hodinám aj dve tlačidlá. Prvé tlačidlo slúži na zapnutie/vypnutie dochádzkových hodín. To by mal robiť ujo vrátnik ráno a večer.  Druhé tlačidlo slúži na ukončenie dňa pre vedúceho pracovníkov. Po jeho zatlačení vypíše pre vedúceho na diplej všetkých pracovníkov v tvare_ číslo pracovníka a jeho odpracovaný čas v daný deň.

Na záver sme to všetko doplnili textovými pokynmi a zvukom pre zamestnancov. Hello pri príchod a Goodbye pri odchode zamestnanca. Zároveň sa vypisuje cislo pracovnika-Prisiela alebo cislo pracovnika-Odisiel a jeho Cas: pri odchode na displej kocky.

Pri testovaní hodín sme zistili problém s farebným senzorom. Pri približovaní farebnej dochádzkovej kartičky sa zle určovala farba. Aj keď sme to zmenili na odraz, tak vyhodnotenie bolo zlé. Preto sme pridali pred senzor zariadenie, ktoré smeruje karticku z hora dole. Teda sa nepribliźuje a kartička je stále v rovnakej vzdialenosti od farebného senzora. Chybovosť bola skoro nulová. Fotky kartičiek prikladáme do fotogalérie.

Ukážku nájdete vo videu.

Zadanie sa nám veľmi páčilo. Bolo zaujímavé a riešenie nás aj potrápilo. Hlavne tie farby nás prekvapili. Ešte toho neviem dosť.

Photos:

Videos:

Programs:

Rating:

1. Pekný program, robí to presne to, čo má, ďakujeme a gratulujeme.

2. Za úlohu Dochádzkové hodiny získavate 3b. Páči sa mi nápad s farebnými papierikmi pre rozlíšenie zamestnancov.

3. Robot fingoval ukážkovo.
Len by ma zaujímalo, čo by sa stalo, keby napríklad niektorý zamestnanec odišiel skôr ako by iný čo i len prišiel. Tiež by to robot zvládol?

4. Pekné riešenie, len sa mi zazdalo, že pri načítaní kartičky sa tam nachvíľu mihla aj nesprávne prečítaná kartička. V záverečnom zozname by som privítal okrem časov aj čislo zamestnanca, pretože v niektorý deň by sa mohlo stať, že zamestnanec 2 ochorie a nepríde a potom by to bolo nejasné. Chýba mi aj moznosť zobraziť čas príchodu a čas odchodu (ako bolo v zadaní), zobrazujete len odpracovaný čas.