Vitajte a pozrite si:
Oznamy:
- Robotická liga 2025 začína, pridajte sa!
- Termíny odovzdávania jednotlivých kôl v roku 2025:
kolo zadania zverejnené najneskôr termín na odovzdanie riešenia 1 20.01.2025 01.03.2025 2 01.02.2025 22.03.2025 3 01.03.2025 19.04.2025 4 01.04.2025 17.05.2025 5 01.05.2025 14.06.2025 - Úspešné tímy budú pozvané na jednodňové sústredenie, ktoré sa bude konať v druhej polovici júna
- V prípade ťažkostí s nahrávaním riešenia ho môžete poslať aj mailom na pavel.petrovic@gmail.com
Staviate radi roboty zo stavebníc LEGO? Ak áno, riešte Robotickú ligu!
- budú 4 kolá, ale zapojíť sa môžete do všetkých alebo hoci len do jedného z nich
- pre viacčlenné tímy vo veku 9-16 rokov (súťaž je nezávislá od iných súťaží)
- približne každé 4 týždne nové zadanie s dvomi úlohami, na riešenie máte vždy aspoň 5 týždňov!
- v každom zadaní bude zadanie pre zajacov (2 úlohy), pre tigrov (2 úlohy), aj pre simulantov (2 úlohy)
- každý tím si vyberie, či odovzdáva zajačie, tigrie, alebo simulantské zadanie, vyhodnocujú sa samostatne. zajačie zadania sú určené pre tých, ktorí začali so stavebnicami pracovať tento školský rok, alebo nedávno, tigrie pre ostatných, simulantské pre tých, ktorí nemajú stavebnice, využívajú simulátor Open Roberta Lab.
- okrem toho, že tím odovzdá riešenie úlohy, môže s každým zadaním odovzdať aj ľubovoľný iný robotický model (nemusí byť poskladaný z LEGO stavebnice); táto "kategória" je niečo ako "voľná jazda", akoby štvrtá liga popri zajacoch, tigroch a simulantoch a je tiež vyhodnocovaná zvlášť; je určená najmä pre robotické krúžky, aby počas roka mohli zdieľať svoju činnosť s ostatnými! Vaše riešenia potešia ostatných - riešiteľov, návštevníkov stránok i nás! Roboty v tejto kategórií sú zverejňované na stránkach galeria.robotika.sk - ak chcete odovzdať nový projekt, napíšte nám (pavel.petrovic@gmail.com, subjekt: roboticka liga) a pošleme Vám prístupové údaje na editovanie stránky.
- ako vždy vecné ceny
- fair play a zdravý súťažný duch
- účasť je bezplatná a za 1 polrok môžete vyriešiť množstvo rôznych projektov!
- v Robotickej lige nezažijete frustráciu ako keď na turnaji zle položíte robota na štart, alebo zabudnete pripojiť nejakú súčiastku, máte toľko času a počet pokusov, koľko potrebujete, cieľom nie je stresovať sa, ale ukázať, že ste úlohu vyriešili!
- ani vy nemôžete chýbať!
Novinka: kategória pre simulantov :-)
Aby sme vyšli v ústrety aj tímom, ktoré by sa chceli zapojiť, ale nemajú vlastnú stavebnicu, v tomto roku zavádzame novú kategóriu, ktorú môžete riešiť v robotickom simulátore programovacieho prostredia robotov Open Roberta Lab, lab.open-roberta.org. Toto programovacie prostredie sa bežne používa na reálne roboty, ale obsahuje aj simulátor. V riešeniach pre robotickú ligu prosím použite niektorú verziu stavebnice EV3 (napr. EV3 Dev), odporúčame Vám najskôr prejsť cez všetky tutoriály, ktoré sú preložené aj do slovenčiny a vyskúšať si ich môžete na našom lokálnom serveri, robotika.sk/roba. Ak si chcete pustiť vlastný server s tutoriálmi, pozrite sa na stránku robotika.sk/roberta/. Program uložte cez edit - export program, zozipujte a nahrajte do svojho riešenia tu na stránke. Ak máte k tejto kategórii nejaké otázky, napíšte nám!Pravidlá
- Na krúžku, v klube alebo doma tím samostatne a načas vyrieši úlohu a odovzdá svoje riešenie na týchto stránkach.
- Tím má dospelého vedúceho, ktorý za aktivity tímu a nahratý obsah zodpovedá, ale súťažiacim pri riešení úloh nepomáha, čiže neradí deťom nápady na spôsoby riešenia, nezapája sa do tvorby mechanickej konštrukcie ani programu.
Prosíme vedúcich tímov, aby zachovali svoju integritu dodržaním tohto pravidla. - Riešenie obsahuje:
- popis riešenia,
- spoločné foto vášho tímu,
- foto robota, z ktorého vidno ako je skonštruovaný (pre simulovanú ligu screenshoty z výsledkov riešenia)
- program
- a video ako robot vyrieši úlohu (pre simulovanú ligu video z obrazovky pomocou OBS Studia).
- potešia nás aj odfotené nákresy Vašich modelov nakreslené ceruzkou na papieri
- Môžete použiť ľubovoľné súčiastky LEGO, okrem toho gumičky, lanká a pod. Môžete použiť ľubovoľný programovací jazyk.
- Vaše riešenie získa do celkového ligového hodnotenia 0-3 body - započíta sa vám tá z dvoch úloh, za ktorú získate lepšie hodnotenie. Môžete vyriešiť obidve, nevyužité body budeme tiež evidovať a nakoniec nejako oceníme.
- Riešenia hodnotí skupina nezávislých rozhodcov.
- Ak sa vám zdá úloha náročná, zjednodušte si ju podľa potreby! Aj čiastočné riešenie nás zaujíma a môžete získať aspoň časť bodov.
Ako hodnotíme?
Vaše riešenia si dôkladne prezrú títo piati ľudia: Karolína - šikovná docentka z FMFI UK, Miška - z FMFI UK, Jozef - dlhoročný vedúci Fablab Bratislava, Paľo z FMFI UK a Rišo - učiteľ na FEI STU, organizáciu súťaže koordinuje Paľo Petrovič - učiteľ na FMFI UK:
Karolína Miková
Michaela Axamitová
Jozef Vaško
Richard Balogh
Pavel Petrovič
Každý z nich nezávisle od ostatných pridelí 0-3 body podľa toho, či riešenie je kompletné (obsahuje obrázky, video, program, dobrý popis a robot robí to, čo má) a nakoľko ich zaujme. Do tabuľky sa vám započíta aritmetický priemer. Vyhodnocujeme zvlášť slovenské a medzinárodné poradie.
Poznámka: Robotická liga je samostatná súťaž, ale je vhodná ako predsúťažný tréning pre iné súťaže a pripravuje ju združenie Robotika.SK v spolupráci s FMFI UK, FEI STU a CVTI SR. RL niekedy býva súčasťou CVTI projektu Robocoop alebo podobného financovaného z projektu Interreg.
GDPR: Robotická liga je on-line platforma na zdieľanie riešení. Za obsah a súhlas s publikovaním riešení, fotodokumentácie a videodokumentácie zodpovedá ten, kto riešenia na stránku nahral. Riešenia zostávajú v archíve zverejnené neobmedzene. Robotika.SK okrem toho archivuje e-mailové adresy tímov zadané v registrácii pre účel komunikácie s tímami. V prípade, že požadujete, aby niektoré fotografie, alebo mailové adresy boli zo stránky odstránené, napíšte na e-mail: pavel.petrovic@gmail.com. Účasťou v súťaži súťažiaci vyjadrujú súhlas s týmito pravidlami.