Logo Robotika.SK Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Slovak University of Technology  Logo Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University 

Teamname: Jakubovskí roboti

Über das Team: Začali sme v auguste 2018.

Aufgabe: Duration of 1 year

Náš  robot sa skladá z: 1 programovacej kocky , 2 veľkých motorov , 1 ultrasonického senzora , 1 gyrosenzor,  1 stredného motora a 1 dotykového senzora.

Náš robot sa otáča okolo  „slnka“.

Máme tam dotykový senzor, ktorý keď stlačíme tak sa zastaví robot, potom ho môžeme presunúť.

Máme tam aj gyrosenzor, ktorý nám meria ako je robot otočený a potom sa stredný motor otočí na ročné obdobie.

Merali sme otočky kolies a zapisovali sme na papier počty.

Počty od 20 až do 1 (súbor „namerane.pdf“) . Vypočítavali sme kružnicu a polomer.

S kružnicou ,  polomerom a výpočtami nám pomáhal učiteľ.

 

Fotografien:

Videos:

Programme:

Bewertung:

1. Myslím, že ste si za Slnko dali príliš malý predmet, takže sa na neho senzor veľmi nechytal, Asi aj preto vám to chodilo po takých nepravidelných dráhach.

2. Zobrazovanie ročného obdobia ste zvládli. Nepodarilo sa Vám zvládnuť obiehanie okolo stredového telesa, aj keď ste sa o to pokúsili. Program nejde otvoriť. Oceňujem systematický postup pri meraní.

3. Zaujímavé riešenie. Program bohužiaľ nejde otvoriť. :( Nevidím, ako sa prejavili v programe Vaše merania. Na videu robot nezvládne obiehať okolo stredu, zrejme ani nemeria vzdialenosť, nie je dobre, že o tom nie je žiadna zmienka - v popise uvádzate, že je senzor na robotovi namontovaný, ale nie ako ho používate a z videa to nie je zrejmé, dávajte si na takéto veci pozor, lebo to otvára otázky o integrite Vášho riešenia.

4. No, robot mat trošku problém s udržaním vzdialenosti od slnka, par krát mali kolíziu ;) čo nie je veru ideálne ... lebo kolízia so slnkom môže byť katastrofická.
urobili ste kvalitnú fotodokumentáciu modelu. Páčil sa mi aj nápad využiť čiary v telocvični .. teda aspoň myslím, že sú z telocvične.

Aufgabe: A Game

Toto je zadanie pre TIGRE.

 

Tento projekt je elektronická verzia hry Háčiky: https://www.iuventa.sk/wp-content/uploads/2022/11/TE13okAprul22.pdf

 

Stavba

Skladá sa s dvoch dotykových senzorov, jednej kocky spike a jedného malého motoru. Senzory sú pripojene v portoch B a E ,a motor je pripojený do portu C. Motor je umiestnený zo spodnej strany programovacej kocky, aby hýbal kockou. Motor ma ozubené koliesko, s ktorým jazdi hore dole na ozubenej koľajničke. Po stranách sú steny, ktoré slúžia na ohraničenie programovacej kocky, aby keď jazdi hore dole, nevyšla so svojej dráhy. Po krajoch hry sú plusové tyčky, šedé označujú stred a žlté označujú ciel.

Funkcia hry

V hre ide o to, že človek má čo najrýchlejšie stlačiť tlačidlo na svojej strane, keď sa na displej kocky zobrazí „fajočka”. Keď sa vám to podarí, tak kocka sa posunie na protihráčovu stranu a získate jeden bod. Cieľ hry je získať o štyri body viac ako protihráč. Keď sa tak stane, kocka automaticky vypíše WIN a pôjde do stredu a hra sa začína od znovu.

Program

Keď sa obe tlačidla stlačia naraz v milisekundovej rozdielnosti, tak sa bude počítať to skoršie. Na boku programu môžete vidieť premene do ktorých nám robot zapisuje hodnoty, takže napr. Body; kto stlačil; čas.

Pravidlá hry

  1. tlačidlo sa musí stlačiť iba jeden krát, keď sa na displeji ukáže fajka
  2. keď sa vracia do stredu z okraja, nemôže sa stlačiť tlačidlo, kým sa nevráti do stredu

Fotografien:

Videos:

Programme:

Bewertung:

1. Aby mohla byť úloha zaradená medzi Tigre, mal tam byť aj návod v stud.io - je síce pravda, že ste spravili náhradný videonávod, ale predsa len...
Inak hra je to celkom zaujímavá a aj ste to celkom dobre postavili, jednoduchá a spoľahlivá konštrukcia.

2. Dobrá hra na rýchlosť reakcie. Má trochu jednoduché pravidlá na to, aby dlhšie zaujala. Fajka by sa nemusela ukazovať na displeji, ale v reálnom svete. Chýba model v stud.io. Oceňujeme návod na videu, aj keď užitočnejší by bol ako PDF.

3. Zaujímavá postrehová hra, ktorá sa zjavne dá hrať a je vcelku zábavná. Program ste rozložili trochu na priveľa paralelných častí. Chýba nám ten model v stud.io a návod na stavbu generovaný v stud.io. Úloha je inak splnená pekne.

4. Aj keď sa mi veľmi páči nápad spojiť to s technickou olympiádou, ak ste sa zaradili do kategórie tigre, mali ste vytvoriť návod, ako si z LEGO kociek postaviť tento model ... pomocou softvéru, nie pomocou videa.
Ešte si viem predstaviť, že ak by to mala byť ozajstná hra, tak ste mohli zakomponovať nejaké ošetrenie, že sa tlačidlo nemôže stlačiť viac ráz za sebou. Alebo, ak by sa aj stlačilo, tak sa robot pohne len raz, alebo ak stlačí inokedy, tak ho to bude napríklad vzďaľovať a pod.